Pressmeddelande -
Myrornas nya reklambyrå heter AOKI.
Under våren och sommaren har Myrorna upphandlat en ny reklambyrå. Fyra byråer pitchade och efter en noggrann utvärdering föll valet på AOKI som sammantaget var den som mötte Myrornas behov på bästa sätt.
- AOKI:s strategiska resonemang, deras kreativitet och breda kunskap om detaljhandeln imponerade stort på oss. De hade verkligen ringat in våra primära behov utifrån var vi står idag, säger Lotta Kökeritz, varumärkes- och kommunikationschef på Myrorna."
Det är ett långsiktigt kommunikationsuppdrag som bland annat ska skapa effektiv kommunikation utifrån Myrornas varumärke och övergripande samhällsförbättrande uppdrag, dvs ökad återanvändning, meningsfull arbetsträning och socialt arbete. Parallellt är målet att etablera Myrorna som ett alternativ till nyhandeln med kommunikation som ökar försäljningen, lockar till köp, lyfter fram vårt breda sortiment och lockar till gåvogivande.
AOKI är en design- och kommunikationsbyrå från Göteborg.
- Samarbetet med Myrorna ligger oss särskilt varm om hjärtat eftersom vi kan uppmuntra till konsumtion utan att för den sakens skull äventyra miljön, säger Helena Svärd, projektledare och delägare till AOKI.
I bild från vänster: Helena Svärd projektledare, Lina Brandt art director, Camilla Blomgren art director och Johan Brink copywriter.
Ämnen
Kategorier
Om Myrorna
Myrornas uppdrag är att genom återanvändning och arbetsträning aktivt verka för ett mer medmänskligt och hållbart samhälle. Vi är Sveriges största butikskedja för second hand-varor och den största insamlingsaktören i vårt land. Vi har stora produktionsenheter på flera ställen i landet och 34 butiker, från Luleå i norr till Malmö i söder. Vi har ca 450 anställda och sysselsätter ungefär 2000 personer per år genom praktikplatser eller arbetsträning. Utöver det låter vi ca 500 personer varje år göra sin samhällstjänst hos oss.
Allt som säljs i våra butiker är gåvor som privatpersoner och företag lämnat i våra butiker, i klädboxar, på återvinningscentraler eller som hämtats av någon av våra egna lastbilar. Myrorna har de senaste fem åren haft ett överskott på över 200 miljoner som har gått till Frälsningsarméns sociala arbete.
Läs mer på myrorna.se.