Gå direkt till innehåll
Mirja Ahrén, försäljningschef på Myrorna, vässar sin organisation med tre nya medarbetare.
Mirja Ahrén, försäljningschef på Myrorna, vässar sin organisation med tre nya medarbetare.

Pressmeddelande -

Myrorna stärker sin säljorganisation med tre nya retailstjärnor

Nu växlar second hand-kedjan Myrorna upp och rekryterar tre nya försäljningsstjärnor för att möta den ökade efterfrågan på hållbar shopping.

Efterfrågan på begagnat ökar och second hand-marknaden växer betydligt snabbare än den traditionella sällanköpshandeln. Enligt Svensk Handel beräknas second hand-marknaden uppgå till 18 miljarder kronor 2024. Hos Myrorna, en av Sveriges äldsta second hand-kedjor, märks detta och nu vässar de sin säljorganisation.

– Med ökad efterfrågan kommer även ökad konkurrens. Därför är det viktigt för oss att vara relevanta, attraktiva och tillgängliga, och lyssna in vad våra kunder efterfrågar, säger Mirja Ahrén, försäljningschef på Myrorna.

Mirja Ahrén tillträdde som ny försäljningschef på Myrorna i juni förra året och nu stärker hon upp säljorganisationen med tre nya stjärnor, alla med en gedigen bakgrund inom försäljning och retail.

De tre nya tillskotten är:

Anna Larsson, ny regionchef för Myrornas butiker i södra och västra Sverige; bland annat Malmö, Helsingborg, Jönköping och Göteborg. Anna har lång erfarenhet inom försäljning, bland annat från Apoteksgruppen, ICA och Systembolaget, och kommer närmast från rollen som försäljningschef på Länsförsäkringar.

Anna Broström, ny regionchef för Myrornas butiker i mellersta och norra Sverige; bland annat Stockholm, Uppsala, Sundsvall och Umeå. Anna har en lång bakgrund inom retail, både som regionchef och HR-chef, bland annat från Nilson Group, Polarn O. Pyret och senast från Cervera.

Emma Sundberg Wallman, ny projektledare som kommer ansvara över bland annat Myrornas nyetableringar och driva övriga projekt med fokus på att öka återanvändningen i Sverige. Emma kommer närmast från Arkivet där hon haft olika roller inom försäljning, senast som retailchef.

– Myrornas uppdrag är detsamma som det varit i snart 130 år; att sälja second hand för att generera ett så stort överskott som möjligt till insatser för människor som lever i utsatthet i Sverige. Vi är glada över att välkomna tre nya medarbetare som kommer bidra med energi, värdefull kompetens och lång erfarenhet för att fortsätta det uppdraget, säger Mirja Ahrén.

Ämnen

Kategorier


Om Myrorna

Myrorna ägs av Frälsningsarmén och allt ekonomiskt överskott från verksamheten går till Frälsningsarméns sociala arbete i Sverige. Vi är en av Sveriges största och äldsta butikskedjor inom ideell second hand och en betydande insamlingsaktör. Vi har produktionsenheter på flera ställen i landet, ett 30-tal butiker och en webbshop i samarbete med Tradera.

Läs mer på myrorna.se.

Kontakter

Caroline Andermatt

Caroline Andermatt

Presskontakt VD 0736-88 69 70
Anna Östergren

Anna Östergren

Presskontakt Marknads- och kommunikationschef
Mirja Ahrén

Mirja Ahrén

Presskontakt Försäljningschef 076-721 81 71

Myrorna – en av Sveriges största butikskedjor för second hand

Myrorna är en av Sveriges största och äldsta second hand-aktörer med över 30 butiker från norr till söder och en webbshop med över 1 000 auktioner i veckan. Hela det ekonomiska överskottet från Myrornas försäljning går till Frälsningsarméns arbete för människor som lever i utsatthet i Sverige.

Myrorna

Tegelbruksvägen 47
145 53 Norsborg
Sweden