Pressmeddelande -
Myrorna rekryterar marknads- och kommunikationschef från byråsidan
Den 1 mars tillträder Åsa Blomberg tjänsten som tillförordnad marknads- och kommunikationschef på Myrorna. Hon kommer tidigare från PR-byrån Manifest PR där hon var en av grundarna. Rollen är ny i organisationen med ett uttalat ansvar att flytta fram Myrornas position och ingår i ledningsgruppen.
–Vi är oerhört glada över att ha Åsa hos oss, säger Caroline Andermatt, VD på Myrorna. Åsa har lång erfarenhet inom både marknadsföring och PR med erfarenhet från en bredd av branscher. Hon har en spännvidd och kreativ drivkraft som kommer bidra till att utveckla vår kommunikation både internt och externt.
Åsa Blomberg har över 20 års erfarenhet som konsult och kommunikationsstrateg på både reklam- och PR-byråer i Sverige. Senast kommer hon från Manifest PR, en Göteborgsbaserad PR-byrå som hon var med och grundade. Åsa kommer i sin roll ansvara för att kommunikationen både stärker affären och bidrar till att bygga varumärket med siktet att Myrorna ska bli det självklara förstahandsvalet för medvetna konsumenter.
–Det är med stor glädje jag tar mig an rollen hos Myrorna som ju är ett av Sveriges mest kända varumärken. Jag kan inte tänka mig en mer högaktuell bransch att få verka i och det är oerhört spännande att få vara med på den förändringsresa Myrorna och hela retailbranschen befinner sig på, säger Åsa Blomberg.
Ämnen
Kategorier
Om Myrorna
Myrornas uppdrag är att genom återanvändning och arbetsträning aktivt verka för ett mer medmänskligt och hållbart samhälle. Vi är Sveriges viktigaste butikskedja för second hand-varor och en av de största insamlingsaktörerna i vårt land. Vi har stora produktionsenheter på flera ställen i landet och 33 butiker. Vi har ca 450-talet anställda och sysselsätter ungefär 2500 personer per år genom praktikplatser eller arbetsträning.
Läs mer på myrorna.se.