Pressmeddelande -
Myrorna förstärker sin ledning med ny marknads- och kommunikationschef
Anna Östergren är ny marknads- och kommunikationschef på Myrorna. Hon har 20 års erfarenhet inom reklambranschen från både byrå- och kundsidan, och har drivit varumärken inom HM-gruppen och NOBA Bank Group.
– Vi är väldigt glada att ha med Anna på tåget, säger Caroline Andermatt, VD på Myrorna. Annas breda kommersiella erfarenhet kommer vara ett starkt bidrag till att stärka Myrornas varumärkesposition som en ledande samhällsaktör inom hållbarhet och återanvändning.
Anna Östergren ser fram emot att driva Myrornas anrika varumärke framåt.
– Det finns en otrolig potential i varumärket Myrorna i en bransch som ökar i tillväxt för varje år. Mitt uppdrag blir att få fler konsumenter att välja oss och förstå den nytta Myrorna faktiskt gör i och med att allt överskott går till Frälsningsarméns sociala arbete. Det i kombination med att få vara med och driva hållbar konsumtion framåt känns otroligt viktigt och rätt i den värld vi lever i.
Anna Östergren tillträdde den 1 december och kommer även ta plats i Myrornas ledningsgrupp.
Ämnen
Kategorier
Om Myrorna
Myrorna ägs av Frälsningsarmén och allt ekonomiskt överskott från verksamheten går till Frälsningsarméns sociala arbete i Sverige. Vi är en av Sveriges största och äldsta butikskedjor inom ideell second hand och en betydande insamlingsaktör. Vi har produktionsenheter på flera ställen i landet, ett 30-tal butiker och en webbshop i samarbete med Tradera.
Läs mer på myrorna.se.